Závada 943.001 - vypne DPV a vůz je bez napětí     strana 10             Zpět na seznam stránek
11.09.2004 - 843.021 + 043 + 943.001 v Ostružné při startu dieselů na 843.021 došlo k signalizaci izolace a nešlo nafoukat průběžné
potrubí.Na lince UIC již nebyl zobrazen 943.001. Po příchodu na 943.001 zjištěno ,že nejdou zapnout baterie vozu a ten je úplně
bez napětí.Proto je otevřen ventil VZ a nejde el. závěr průběžné brzdy - proto nejde nafoukat vzduch do průběžného potrubí a co více
nejde odbrzdit 943.001
a protože je to vozidlo na konci vlaku,nelze vypnout brzdu.
Pomoc :- zavřít ručně DAKO BSE na stanovišti strojvedoucího dole v pultě
              -v pultě pod oknem zavřít kohout VZ žlutý
              -jak však odbrzdit - v pultě pod oknem jsou vlevo tři EPV a pod němi dva černé uzavírací motýlky.
                                             -  nejdříve uzavřeme pravý motýlek (dáme ho svisle) a na prvním pravým EPV
                                                YV 71 - odbrzdovací ventil přímočinné brzdy, zmáčkneme jeho jádro nahoře
                                                 a tím dojde k odbrzdění 943.001 aniž bychom museli vypnout vozovou brzdu a vůz dále průběžně

                                                 brzdí. Tento postup je nutný ,protože to jinak neodbrzdíte.
 943.001 v depu  943.001a umístění skříně s pojistkami  Panel zapnutí baterií atd.   vozová brzda
 943.001- vpravo pult pod oknem  dva kohouty DAKO BSE  jsou uzavřeny  otevřený pult pod oknem
 žlutý kohout VZ  , ted uzavřen  vlevo nahoře EPV YV71 pro odbrzdění  dole dva uzavírací motýlky  pravý je ted uzavřen , svisle dolů
 kohout VZ a YV 71  tři EPV  pravý YV 71 pro odbrzdění  skříň pojistek , vpravo Melcher a stykač  Melcher - napět. zdroj pro DPV červený
 vpravo dole stykač připojení baterií
.. stlač na modrý pruh a najede DPV ... ?
 943.001- pozor -první čelo vozu

Zkušenost : po odstavení 943.001 do depa,jsme pátrali co se stalo,zjistili jsme ,že nejde Melcher stabilizátor napětí 48V na 24V a to je zdroj napětí pro DPV Diagnostický
                      Počítač Vozu a proto nešel zapnout DPV a tím nedošlo k sepnutí stykače pro připojení baterií (vpravo dole  s modrým pruhem) . Zkusil jsem stlačit prstem
 na modrý pruh na obrázku a kupodivu se rozběhl Melcher začal svítit a najednou bylo vše v pořádku a veškerá činnost řídícího vozu 943.001 se obnovila.
 -- šlo to udělat v Ostružné a mohli jsme v pohodě dojet do Krnova. Ale tohle je závada s kterou si elektrikáři od vozmistrů neví rady tak asi musím povolat vyšší instanci
naše elektroniky z depa p. Knoblicha a p. Konvičku Mirka .     Gavlas B.